Mindig van valami "csodaszer", ami "megmenti" az oktatást. Tehermentesíti a tanárt, jobb hatékonysággal tanít, színesebb, szagosabb, jobban motivál, stb. Persze a bizonyítás nehezebb ügy. Pláne, hogy pl. kizárólag írásvetítő-fólia sorozatokkal tanítani nehéz :)
Hogy mikor, mit tartunk "megmentőnek", az korszakfüggő. Volt, hogy az iskolatévé, volt, hogy a mágnes tábla, közelmúltban az aktívtábla töltötte be ezt a szerepet. Általában országos szintű eszköz osztogatás övezte az oktatásba való beillesztés kampányát.
Úgy gondoltam, hogy itt az ideje az új "csodaszernek". Így elkezdek kampányolni a posztit mellett.
A klasszikus iskolai tábla, vagy csomagolópapír, gyakorlatilag a mágnes tábla funkcióját tudja betölteni. Nagy előnye, hogy nem kell hozzá mágnes tábla, és a felrakandó képek, szövegek hátára sem kell mágnest ragasztani, ill. mágnest szerezni (ami mindig elgurul, és elveszik :)).
Még nem használtam ugyan túl gyakran posztitet, de eddig bevált. Informatika órán 4. osztályosokkal készítettünk olyan folyamatábrát, ami "kitalálja, hogy melyik számra gondoltunk (1-8-ig lehet gondolni). Elég szemléletes volt, hogy pakoltuk a 8 posztitet a különböző nyilakra. Persze rá is lehet írni krétával a táblára, de talán így egy kicsit jobban elkülönül a "program kód" és az "adat" rész.
A rendezés még messze van, de majd azt is megpróbálom posztitezni :)
Amíg posztitből nem lesz országos osztogatás, javaslom kipróbálásra :) Nem vészes költség, és van olyan is, amit kékcsíkosék árulnak :) Konkrétan 76 Ft (volt szeptemberben) és elég sokáig elég.
ps: ha krétás táblán használjuk, és nincs rendesen lemosva, csak száraz szivaccsal törölgetve, akkor nem biztos, hogy kihúzza az óra végéig.
posztitet minden iskolába!
2007.11.12. 15:57 gombszemu
2 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://informatikatanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr58226570
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hanger 2008.01.05. 08:37:13
hadd bókoljak neked. rettenetesen aljas vagy. :)
egyébként ez nem újkeletű dolog. a világtörténelemben mindig a háborúk alatt volt pénz műszaki fejlesztésre, ugyanígy az oktatásban mindig a drága eszközök kutatására van csak sok pénz. mert párszázmilát elgurítani néhány aktívtáblakutatásra nagyon jónak tűnik, míg ugyanannyit elgurítani arra, hogy hogyan lehetne ma tanítani a tanárokat arra,hogy hogyan beszéljenek hangosan és érthetően, vagy hogy hogyan írjanak a táblára, arra meg nem igazán van. itt piac van. drága cuccnak drága a csomagolása. olcsó cuccokkal meg senki sem foglalkozik.
egyébként ez nem újkeletű dolog. a világtörténelemben mindig a háborúk alatt volt pénz műszaki fejlesztésre, ugyanígy az oktatásban mindig a drága eszközök kutatására van csak sok pénz. mert párszázmilát elgurítani néhány aktívtáblakutatásra nagyon jónak tűnik, míg ugyanannyit elgurítani arra, hogy hogyan lehetne ma tanítani a tanárokat arra,hogy hogyan beszéljenek hangosan és érthetően, vagy hogy hogyan írjanak a táblára, arra meg nem igazán van. itt piac van. drága cuccnak drága a csomagolása. olcsó cuccokkal meg senki sem foglalkozik.