HTML

tippek-trükkök az informatika tanításában

Ezen az oldalon az informatikatanítás legapróbb részleteiről és globális kérdéseiről lesz szó. Vagyis mindenről ami a tantervekből, tanmenetekből kimaradt, a LÉNYEGRŐL.

Friss topikok

  • Kovácsné Helga: Kedves Blogíró! Nagyon tetszenek az írásaid. Szívesen cserélnék veled tapasztalatokat. Sajnos nem ... (2016.02.23. 09:27) Protokollok 5. osztályban?!
  • törzsmókus: @gombszemu: köszkösz :) (2016.01.28. 12:39) Informatikaóra az udvaron
  • filmkiller: lehet nem jó helyre írok de bárhova írtam ezzel kapcsolatban az illetékesek nem válaszolta. mivel ... (2012.12.01. 15:27) iPod cumilánccal
  • gombszemu: Végre sikerült megoldani a problémát. Feltettem egy másik szerverre is a programot: vidga.extra.hu... (2008.09.19. 21:42) "Gépelni tanulok!" kurzus az egyetemen
  • gombszemu: Valószínű igazad van. Passzol a képbe! A kivül-belül szürkeség még azt is indokolja, hogy miért le... (2008.04.21. 12:27) Suliban kitűnő - életből bukik. De miért?

Linkblog

Negyedik osztály - Folyamatábra - Ciklus

2008.02.28. 14:31 gombszemu

A tíz évesekkel még mindig folyamatábrákat rajzolgatunk. Egyrészt azért, mert rájuk fér, másrészt azért, mert a gépteremben 5 használható gép van, a 12 fős csoportra :(

Az alaphelyzet az, hogy semmit nem szeretnek csinálni, "füzetet kinyitni" (eleve elhozni sem nagyon sikerül), "ceruzát elővenni", "írni", továbbá olyan dolgozat megérteni, ami 5 másodpercnél hosszabb koncentrálást igényel.

Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy most már ismétlést, ciklust is megvalósítsunk folyamatábráinkban, és úgy ítéltem, hogy 5 másodpercnél több idő lenne "egyszerre" megérteni, apró lépésekre bontottam.

Az első órán 4 folyamatábrát kaptak ( http://algernon.hu/~blenessy/suli/ciklus.jpg ), amiből az első teljesen el volt készítve, semmit nem kellett hozzáírni (ez nagy öröm volt :)), csak végig kellett hallgatniuk a "mesét". A mese szerint a tornatanár a "számláló", aki az ujjain számolja, hogy hányadik felülésnél tartunk, és amint elérjük az ötöt, akkor megállhatunk. A második folyamatábra már egy kicsit hiányosabb volt, hiányzott belőle a "lényeg". Az, hogy mit kell csinálni és az is, hogy hányszor. Ezt a két nem éppen elhanyagolható momentumot kártyákból húzták. A piros karikás hátú kártyán a cselekvések szerepeltek, a kék X-es, pedig a hányszort adta meg. ( http://algernon.hu/~blenessy/suli/kartyak.jpg ) Ekkor már boldogok voltak, hogy a feladatok felével már sikerült végezniük. A harmadik és negyedik folyamatábránál újabb kártyákat húzhattak, ami felpörgette őket és a feladatmegoldás sebességét is, annak ellenére, hogy a negyedik ábrán már csak az üres dobozok szerepeltek.

Hogy mi maradt meg belőle? Fogalmam sincs. Lehet, hogy jövő órán kiderül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://informatikatanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr35358119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.