HTML

tippek-trükkök az informatika tanításában

Ezen az oldalon az informatikatanítás legapróbb részleteiről és globális kérdéseiről lesz szó. Vagyis mindenről ami a tantervekből, tanmenetekből kimaradt, a LÉNYEGRŐL.

Friss topikok

  • Kovácsné Helga: Kedves Blogíró! Nagyon tetszenek az írásaid. Szívesen cserélnék veled tapasztalatokat. Sajnos nem ... (2016.02.23. 09:27) Protokollok 5. osztályban?!
  • törzsmókus: @gombszemu: köszkösz :) (2016.01.28. 12:39) Informatikaóra az udvaron
  • filmkiller: lehet nem jó helyre írok de bárhova írtam ezzel kapcsolatban az illetékesek nem válaszolta. mivel ... (2012.12.01. 15:27) iPod cumilánccal
  • gombszemu: Végre sikerült megoldani a problémát. Feltettem egy másik szerverre is a programot: vidga.extra.hu... (2008.09.19. 21:42) "Gépelni tanulok!" kurzus az egyetemen
  • gombszemu: Valószínű igazad van. Passzol a képbe! A kivül-belül szürkeség még azt is indokolja, hogy miért le... (2008.04.21. 12:27) Suliban kitűnő - életből bukik. De miért?

Linkblog

posztitet minden iskolába!

2007.11.12. 15:57 gombszemu

Mindig van valami "csodaszer", ami "megmenti" az oktatást. Tehermentesíti a tanárt, jobb hatékonysággal tanít, színesebb, szagosabb, jobban motivál, stb. Persze a bizonyítás nehezebb ügy. Pláne, hogy pl. kizárólag írásvetítő-fólia sorozatokkal tanítani nehéz :)

Hogy mikor, mit tartunk "megmentőnek", az korszakfüggő. Volt, hogy az iskolatévé, volt, hogy a mágnes tábla, közelmúltban az aktívtábla töltötte be ezt a szerepet. Általában országos szintű eszköz osztogatás övezte az oktatásba való beillesztés kampányát.

Úgy gondoltam, hogy itt az ideje az új "csodaszernek". Így elkezdek kampányolni a posztit mellett.
A klasszikus iskolai tábla, vagy csomagolópapír, gyakorlatilag a mágnes tábla funkcióját tudja betölteni. Nagy előnye, hogy nem kell hozzá mágnes tábla, és a felrakandó képek, szövegek hátára sem kell mágnest ragasztani, ill. mágnest szerezni (ami mindig elgurul, és elveszik :)).

Még nem használtam ugyan túl gyakran posztitet, de eddig bevált. Informatika órán 4. osztályosokkal készítettünk olyan folyamatábrát, ami "kitalálja, hogy melyik számra gondoltunk (1-8-ig lehet gondolni). Elég szemléletes volt, hogy pakoltuk a 8 posztitet a különböző nyilakra. Persze rá is lehet írni krétával a táblára, de talán így egy kicsit jobban elkülönül a "program kód" és az "adat" rész.
A rendezés még messze van, de majd azt is megpróbálom posztitezni :)

Amíg posztitből nem lesz országos osztogatás, javaslom kipróbálásra :) Nem vészes költség, és van olyan is, amit kékcsíkosék árulnak :) Konkrétan 76 Ft (volt szeptemberben) és elég sokáig elég.

ps: ha krétás táblán használjuk, és nincs rendesen lemosva, csak száraz szivaccsal törölgetve, akkor nem biztos, hogy kihúzza az óra végéig.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://informatikatanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr78226570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanger 2008.01.05. 08:37:13

hadd bókoljak neked. rettenetesen aljas vagy. :)
egyébként ez nem újkeletű dolog. a világtörténelemben mindig a háborúk alatt volt pénz műszaki fejlesztésre, ugyanígy az oktatásban mindig a drága eszközök kutatására van csak sok pénz. mert párszázmilát elgurítani néhány aktívtáblakutatásra nagyon jónak tűnik, míg ugyanannyit elgurítani arra, hogy hogyan lehetne ma tanítani a tanárokat arra,hogy hogyan beszéljenek hangosan és érthetően, vagy hogy hogyan írjanak a táblára, arra meg nem igazán van. itt piac van. drága cuccnak drága a csomagolása. olcsó cuccokkal meg senki sem foglalkozik.