HTML

tippek-trükkök az informatika tanításában

Ezen az oldalon az informatikatanítás legapróbb részleteiről és globális kérdéseiről lesz szó. Vagyis mindenről ami a tantervekből, tanmenetekből kimaradt, a LÉNYEGRŐL.

Friss topikok

  • Kovácsné Helga: Kedves Blogíró! Nagyon tetszenek az írásaid. Szívesen cserélnék veled tapasztalatokat. Sajnos nem ... (2016.02.23. 09:27) Protokollok 5. osztályban?!
  • törzsmókus: @gombszemu: köszkösz :) (2016.01.28. 12:39) Informatikaóra az udvaron
  • filmkiller: lehet nem jó helyre írok de bárhova írtam ezzel kapcsolatban az illetékesek nem válaszolta. mivel ... (2012.12.01. 15:27) iPod cumilánccal
  • gombszemu: Végre sikerült megoldani a problémát. Feltettem egy másik szerverre is a programot: vidga.extra.hu... (2008.09.19. 21:42) "Gépelni tanulok!" kurzus az egyetemen
  • gombszemu: Valószínű igazad van. Passzol a képbe! A kivül-belül szürkeség még azt is indokolja, hogy miért le... (2008.04.21. 12:27) Suliban kitűnő - életből bukik. De miért?

Linkblog

Informatikaóra az udvaron

2008.03.13. 15:14 gombszemu


Kedvenc negyedikeseimmel kiszabadultunk az udvarra folyamatábrákat tanulni. Ennek több oka is volt. Egyrészt a jó idő, ami miatt amúgy is lanyha figyelmük még inkább alább hagyott, másrészt azt reméltem, hogy ha végig csinálnak" egy folyamatábrát, akkor az úgy jobb. Tényleg kénytelenek elolvasni, valóban végig fogják csinálni, nem csak azt mondják, hogy: "Igen, megnéztem. Igen, értettem.", hanem TÉNYLEG. Na persze, azért rá kell kérdezni időnként, hogy hányszor futottak körbe az iskolát, hány viccet meséltél, hányat tapsoltál, vagy netalántán hány percet unatkoztál? :)

A tizenkettes csoport létszámhoz készítettem 40 kártyát (amiből párat beszkenneltem ide: http://algernon.hu/~blenessy/suli/udvar/ ).

Az óra elég pörgősre sikeredett. Ki-ki, mentalitása és szociális igénye szerint egyénileg, vagy párosával oldotta meg a feladatokat, célba dobott, mérleghintázott, kosarat dobott, falevelet gyűjtött, madarat keresett.

Ha van rá igény és nagyon ráérek, akkor megcsinálom rendesen digitálisra, nyomtathatóra.
Van rá igény?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://informatikatanitas.blog.hu/api/trackback/id/tr85379423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ShonoSF 2008.04.07. 16:36:30

Én nem vagyok valami kreatív, és kezdő létemre erősen szükségem lenne ilyen ötletekre.
Szerintem azzal ne fáradj, hogy megcsinálod te a végleges változatot. Ha valakinek tetszik és érdekli, majd megcsinálja magának.

Az ötleteket viszont akármilyen vázlatos formában onthatnád :-)

gombszemu 2008.04.07. 17:29:21


Nagyon fogok igyekezni! És köszönöm, a pozitív visszacsatolást :)

törzsmókus 2013.05.02. 05:53:41

arra „volna igény”, ha szabad ilyet kérni, hogy az algernon.hu/~blenessy/suli tartalmát valahova feltennéd légyszí, és frissítenéd a blogban a linkeket. csomó érdekeset írtál, de már sem az eredeti helyén, sem az extrás oldalon, de még a web.archive.org -on sem érhető el :(

gombszemu 2016.01.23. 14:37:37

@törzsmókus: Sajnos évek óta nem jártam erre... Utánanézek a dolognak.
süti beállítások módosítása